TÄVLING - KRF

Började dagen med att vakna upp bredvid min älskling som är alltid är lika härligt. 
Sen så packade vi ihop grejerna och lastade på Polly i transporten. 
Tävlingen är en tävling mellan vår klubb och våran rivalitetsklubb som ligger i samma kommun. Därför tävlar man om titeln som Kinda Mästare varje år. 
Eftersom att det inte fanns så mycket klasser så red jag en LC och en LB (KM:et gick i Lb:n)
I LC var hon jättefin och allting gick som ett rinande vatten så jag kom till omhoppning och där fick jag ett litet onödigt nerslag så ingen placering i den klassen. 
Sen så reda jag LB:n och det var en A:1:A vilket menas med att alla som är nolla i grundomgången rider sedan en separat omhoppning. Så jag var nolla i grunden, hon var lite seg och vill inte riktigt gå fram för skänkeln men det gick bättre och bättre ju längre in i banan vi kom. Sen så var omhoppningen där fick jag ett stopp för att jag sneddade lite väl mycket på ett räcke och jag tror inte hon var riktigt med på att vi skulle hoppa. Men det räckte iaf till en 2:a plats för att jag hade en bra tid! Så jag blev alltså tvåa i Kinda Mästerskapet för ponny! Jag är nöjd emd både ponnyn och dagen!

 
 
 
 
Polly ligger även ute på annons nu så om ni vet någon som är intresserade av en snäll och pålitlig D-ponny med mycket hoppkapcitet och ett stort hjärta så kan ni gärna tipsa!
Här är länken till annonsen: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=656613

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0