Härlig tävlingsdag

Jag har varit iväg och tävlat i Tollstad idag. Och det gick ju bättre än väntat kan man säga!
Jag var anmäld till två LA och böjrade med den första som var en A:1:A dvs att det är en separat omhoppning.
Hon var pigg och glad som vanligt på framridningen men på framhoppnignen kände jag att det var lite svårt att kontrollera henne fram till hindren, hon kändes inte riktigt som hon brukar helt enkelt. Då testade jag att flytta ner tyglarna till den andra ringen på bettet och då fick jag mer kontroll på henne, för jag vill ändå kunna vara med och bestämma lite grann iaf ;) det kan ha berott på att framhoppningen var ute med, så hon kanske blev lite extra taggad av det.
Men jag startade iaf sist och nollade min grundomgång som kändes superbra, och vi fick ett jättefint flyt genom hela banan.
Sen var det fyra till omhoppning och jag startade sist även där, så det var en innan mig som var 0:a så min taktik var bara att rida en säker och hyffsat snabb 0-runda och det räckte till seger! :) Klassen var någon ny Avantia Cup så jag fick ett minnespris och en fet vandringspokal!
Så nu är jag även kvalad och klar att få starta MSV, debuten blir nog i Elit-lags finalen i maj så det ska bli riktigt kul!
Min ponny är bäst!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gick det i andra klassen då?:)

2012-04-21 @ 21:51:07
Postat av: Evelina S

oj, jag glömde visst att nämna det.

jag strök mig i den andra LA:n för att jag tyckte att det kändes onödigt, dels för att jag var ute efter nollan och dels för att det är väldigt tungt underlag i ridhuset. och eftersom att min häst börjar bli till åren så får man vara rädd om lederna ;) där har du svaret iaf :) /Evelina

2012-04-22 @ 18:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0